Wednesday, February 4, 2009

Tak salah klu nak ingat cite lame,tapi salah klu nak cube lagi.

Salam.

mlm tadi pas men snuker kat seksyen 7,trus gerak g seksyen 13,ala,kat tempat skatepark tuh.
jumpe chickey kt sane,katenye membernye ade bkak burger kat ctu.

shelaker tul,dah setengah jam aku tunggu die,tak muncul2.aku lepak je tunggu dlm kete,sambil sedut2 udara jahat.disamping perati orang2 disekeliling lalu lalang usha aku dengan pelik.aku dlm ati kate ar, "apehal,ingat aku tgh beromen ke?aku sorang la..gilew."tanggpan aku jek.haha.jahat siakk aku main tuduh2 jek merka tesebut.yerlah,memandangkan tempat parking tesebut agak gelap kerana tiada overhead light yang menerangi.

eh,bkn men lmbat lagi chikey ni.pastu drpd jauh aku dgr bunyi ekzos yang acah2 hebat,honda cx tlh muncul.

"hah,dtg gak ko,bkn men lmbat,berjunub la tuh."
kate2 aku di dunia luar mmg takde waran.nakal.
chikey tenang jek "yerla ko,kan aku ckp jumpe kol 10:30"

aku tgk jam,10:25..wah...aku tersengeh sendirian.aku ske sgt punctual utk bende yg takde pape.
melingkop.

then, jalan gi tmpt burger tesebut,gerai burger.tapi kat situ ade fastfood,KFC,Pizza, ngan burger king.hahaha,niaga burger dkt ngan burger king.mesti burger king pandang sinis.

sedang lepak2 kat situ,teringat aku zmn2 mase skola dulu.
dlm form 2-3 camtu la.main skate.yucks!
camne bleh teringat ntah.dulu kan smer acah2 nak ikut itu,ini,mase zaman2 ya a'aww tuh la.syok sgt men sk8,men sampai magrib.blek umah kene bambu.sampai abah aku dlu sorokkan deck aku.smate2 suh aku fokus study.hoho..harapan la tuh.

ala,at younger age kan,sape yg bleh halang keseronokkan.tapi dulu taklah hebat,klu skang aku truskan,mesti dah macam pakdin,joe ipoh,am cheras,karat dan tidak lupe juge joe striani.(eh?)

oh ye,dlu masetuh kt tmpat aku tuh,sk8park die aktif jew.tiap ptg ade je org.aku ingat lagi bdk2 tuh,budin,karat,amy klang,rocket,mah,along kabut.ntah ar,ramai ar lagik.dah lupe.

pastu kejap je mase berlalu.aku pon dah stop,sbb nak SPM kan,kunun stop smntare la tuh,padahal tension sbb tak hebat2.hahaha.
ade aku dgr cite ade yang keje kat pejabat tanah,jadi polis,jadi lecturer.ntah ar.mcm dah fikirkan ms depan.tapi aku yakin,dowang mst teringin nak sk8 lagik.same cam aku la kot.bende ni mcm hantu ar.

bile aku tgk bdk2 sk8 men,rase semangat tetibe muncul.haha,rase cam nak wat crooked grind jek.ceh,cite nak letup jek.walhal,tidaklah sehebat mane.

tgh dok syok aku mengelamun dr td,plup! chikey ketuk tgn aku yg tgh tongkat dagu.

"ko pehal,terkenang zman silam?..haha,tak payahlah,ko dah gemuk,nanti takde stamina,baru satu round dah pancit.hahaha"

"siot lu chikey,wa tak gemuk,ape yg lu lihat ini adlah otot di perut.itu tak salah kan.ha..hahaha.tapi aku rindu r beb nak men mende tuh"

"haha,melingkop rindu.g ar beli,pastu men."

"tgk ar nanti,klu rajin.aku cuak la nak aktif blek."

haha.macam harapan yang tak kesampaian.

itulah skang nih,ape yang penting.konsisten dlm smer hal.

p/s : dulu aku sk8 dengan encik photographer iaitu cik farid badarul .heheh,beliau dgn aku ni saing2 je hebatnye.gahaha.

Wassalam

9 comments:

KARKADEWA said...

kalu lu men balik agak2 tak hebat jugak lu hentak deck tu kat pale chickey!
haha...

Deeno said...

haha.gua ingat nak hentak,tapi satgi wa plak kne hentak.
lebh baek gua mendiamkan diri daripada berhnetkan.hhaha

Anonymous said...

tp ak da tuko link ke Wordpress deeno. ko pon kan? opsssss. ter tercakap plak. haha. yeah. go skate.

Anonymous said...

hohoho. terkenang masa lalu deh.
sgt bergembira walau tak hebat. walau kita hny praktikkan 360 flip to halb cab salad grid to fakie. (bergghh). haha

Deeno said...

haha..aku cukup mase akan war2kan juge wordpress tesebut.
pergh,kenangan bersk8 sambil terlanggar kayu dan juga batu2 kecil.
tapi tidak mgapa,akhirnya kick flip to nose fakie out tetap dikenang dan juga boarslide at handrail dengan penuh stbil dan jelas.pergh!

Deeno said...

diskopsi.
thanx jugak bagi address tesebut.sy akn try follow up serajin mungkin.

Anonymous said...

niaga burger dkt ngan burger king.mesti burger king pandang sinis.

hahaha

confirm

tergugat kot bk...

a.b geldofg said...

wah ..boleh aku join

Deeno said...

hafidz,
yerk,mesti ttegugat,serta merta kot.gahahaha.

ab_geldofg,
haha..buley..buley...itu smer umum.tdhal nyer.