Friday, February 13, 2009

Owh,segan i.

Salam.

urghh...cmane aku bley lupe nak renew lesen.dah 3 hari mati.cis.

baru ptg tadi,yakni Jumaat petang,aku g pjbt pos,nak renew.

sampai2 jek,tekan button ambik no giliran. no aku,2234,no skang 2212.perghhh..lmbtnyer.Jam dah pkul 5ptg,tapi seb bek pos tutup pkl 6.Aku pegi kat tesco kt klang,senang sket sbb dkat ngan umah aku.
Then,nak jadikan cite,aku pon tunggu la sehingga ke angka aku disebut oleh mesin yg tegantung tuh.

5 minit berlalu.....
.
.
.
.
10 minit berlalu....
.
.
.
.
20 minit...adoi,lamenyer,hampir tetidow aku.Oleh krn keping aku tk berape nak ade,aku bercadang nak renew setahun.Dalam mase tuh,memacam aku tgh pk dan berangan sorang2.Maklumlah,bila dah duduk kat kusi tuh,rase mcm pengantin jek,duduk pon nak kne sopan,takut2 klu ade org melihat gelagat aku yg tak seberape tuh.

Keadaan penungguan selame 30 minit bertambah kepada 40 minit.Mane taknye,kaunter bukak pn 3 jek,dahla kecik tmpt tuh.Tapi takpe,nasib jek ar.Tekanan plak tunggu lelame.Tapi takpe,seb bek ade beberapa gelgat orang2 yg telah membuatkan aku terhibur dan tergelak kecil,blehlah aku ilangkan rase tensi nih.

Mesin yg tegantung menunjukkan nombor aku hampir tibe untuk dipanggil.Aku dah ready awl2 untuk bergegas.Sambil tgn aku dah ready pegang keping 30 note ngan ic.

Dan,tibelah masenye,nombor aku telah muncul kat papan skrin mesin tesebut sambil diiringi suare gadis yg bersahutan menyebut nombor tesebut.

Aku pon bergegas pantas,terus menuju ke kaunter.Aku masih diam membisu sambil tangan aku menghulurkan butir2 yg perlu.

lantas,

"ye cik,boleh sy tolong?"..

"em,sy nak renew ic la cik".

"mintak maaf,renew ape?"

"renew ic la..ic.. " dengan suare lantang dan muke yg dah xcute lagi.

"eh cik,ic mane bleh renew cik,lesen buleh la"

Pergh..!

mase turh,trus muke aku berubah,mcm2 perasaan muncul dlm benak otak nih.aku jadi kaku.

bukak dompet,trus kuar lesen lame,aku masukkan blek ic yg aku terbagi kat die.

Selesai sudah,

"time kaseh cik,(senyum plastik)"

Lalu,aku berlalu dengan hibe tapi dlm keadaan separa gagah.

Start motor,chow.Gelak sorang2 atas mtor.

Memang segan tibe2.Cis!.sebab tu aku tak ske tunggu,memacam bleh pikir bile menunggu nih,bleh jadi ponge.

Wassalam.

5 comments:

Unknown said...

haha, sabar sabar. cis,. cemane leh hilang macho plak kan dpan pepuan pulak tuh. hahahahaha.

Anonymous said...

hurghhhh.. malu gilak. mesti pu**s tergegar..

nway.. apesal dia pngil ko cik? instead of encik.. nmpak sgt ko berwajah gadisan walau tanglung kelihatan.

mrblind said...

hahaha..macam-macam lu ni..

Anonymous said...

Haha,dan dan depan pempuan pulak tu salah cakap.

takpe,cube lagi. HAHA ;DD

KARKADEWA said...

lu mmg ponge weyh!
guni2!
haha...