Friday, August 29, 2008

Peristiwa

Assalamualaikum..

Smalam..

oh ye..smalam buffday aku.
yay!
yang ke 2*..?
thanx kekawan yg wish n clbr8 bufday aku...aduyai..
jadi gilew mlm tuh..snap sane..snap cni..smp pakcik sblah kete pandang sinis,orang2 awam pon malu dan lari melihat gelagatku dan rakan2,couple2 yg sedang dating trus berbisikan sambil mate mereka tepat kearah aku dan rakan2ku..
*thanx to member2ku yang blanje akuh!
tiada gambar yang menyusul,biarlah ianya menjadi memori aku!
tapi,bukan tuh yg nak cite.
ahahah.
end.

ni dia,
smalam punye smalam...maybe 2-3 ari lepas kowt...
*sedang ku berjalan untuk menuju pulang dan terus menghampiri tmpat parking moto..
telah muncul seorang yg aku tidak kenali tapi amat aku yakini rupanya yang sering aku teringat!..jiwangssnyeee!..

dan disinilah episod selama 5 minit itu bermula..
Disini aku bersame teman2ku juga berjalan keparking mto..

Aku : eh,beliau la...tapi,mungkinkah beliau?..ye betul..beliau adalah beliau!

Beliau : *berjalan dengan tenang sambil memandang bwh untuk kekelas nye daripada tmpt parking mto..

Aku : isk...hajat di hati nak senyum,tapi beliau bersame teman2nye...urgh..adkh ini godaan atau panahan tak betempat?

Beliau *masih lagi berjalan...tapi mula memandang ke depan dan memerhatikan sekeliling alam..

Aku : senyum dengan ikhlas + niat lain...

Beliau :*masih tidak perasan akan senyuman yang dilemparkan tepat kearahnye

Aku : *masih tersenyum dgn harapan!

Beliau : *mula mengesan senyuman yg sedang tepat menuju ke arahnye..

Aku : *dlm hati...bagus..cube carik dimana senyuman itu..cube lagi..berusaha!
....

*penatnye berjalan..masih lagi berjalan

Beliau : *hampir dapat mengesan senyuman tersebut...

Aku : senyuman aku hampir tidak ikhlas nieh...takpe,aku cube wat muke serius pula tapi masih memandang ke arahnye...

Beliau :* telah memandang kepada muke seriusku itu tadi...

Aku : *alamak..aku sepatutnye senyum!

Beliau : * masih berjalan lagi...tapi kali ini menuju ke foodcourt

Aku : *tibe2 terase haus,mau ke foodcourt juge..(walhal..)
..
sedang asyik menuju ke foodcourt,dalam keadaan yang sedang mengekorinye drpd belakang,lantas...

Beliau : *menoleh keblakang kerana menjangkekan suspek mngekorinye

Aku : dengan tabah dan penuh keyakinan lantas aku melemparkan senyuman yang tiada banding ikhlasnye ke arah Beliau selama 2 saat..sahaje..(mestila kejap,takkan beliau mau toleh keblakang sahje kan?..)

Beliau : *menoleh kehadapan kembali...dan jelas riak wajahnye yg sedang senyum jugak.rasenye la kot.tapi aku yakin!

...sejenak berjalan..

Aku : ...

Aku : terkelu....gumbire kah aku?..

Beliau : terus menuju ke foodcourt..

Aku : tibe2 hausku sudah hilang,lantas aku wat u-turn kecil setempat.dan kembali ke prking mtow..dan terus berjalan dengan girang tapi dlm keadaan yang cool gitu..


ah,takpe,nanti kelas muet akan ku cube lagi bersenyum-senyuman kepada beliau..
niatku, " tiada niat yg terlintas,hanye ingin senyum kepadanye

Oh,lupe nak bitau...post ni aku saje letak just untuk meluahkan ape yg aku rase nk letak.klu tak nanti takleh tido mlm,pastu klu dah tkleh tido,then gi kelas plak tetido..nanti tak dapat ilmu,pastu result pon down.pastuh nanti parents aku plak keciwa.dan aku tidak mau sebegitu..

ha,okeh..now for today!
End

5 comments:

Aishahtur said...

gahhh, asal aku xtau. hppy birthday wehhhh ;)

Aishahtur said...

la suspen siud cerita ingan ade babak2 yang menyusul, senyum2 je eh ko malam tu. hahah

senyum lah senyum lah ahaiii cek mek molek ;)

Aishahtur said...

ingat*

Deeno said...

wahaha!
thanx..
ye..hanye ingin senyum sahaje,tidak lebh dr itu..kerna aku seorang yang santun dan pemalu..ahaks!

Anonymous said...

style ko karang best weyhhh

epy belated weyh

sory x pasan

hahhaaaa

:)